گزیده بیانات امام خمینی(ره) پیرامون عفاف و حجاب
بـِسـم ِ ربـــــِّـ الشــُّـهـداءِ و الصِّـد یقیــن

آیا از میزان اطلاعات و مطالب این وبگاه راضی هستید ؟

آمار مطالب

کل مطالب : 38
کل نظرات : 7

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 72
باردید دیروز : 54
بازدید هفته : 126
بازدید ماه : 523
بازدید سال : 2457
بازدید کلی : 31158

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان حجاب حضرت زهرا (سلام الله عليها) و آدرس hzs.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نویسنده : (( فرزند این سرزمین))
تاریخ : پنج شنبه 23 مرداد 1393
نظرات

مصاحبه با کرککروفت درباره اسلام (صحیفه امام ج۵ ص۲۹۴) 

تبلیغات سوء شاه و کسانی که با پول شاه خریده شده‌اند، چنان موضوع آزادی زن را برای مردم مشتبه کرده‌اند که خیال می‌کنند فقط اسلام آمده است که زن را خانه نشین کند. چرابا درس خواندن زن مخالف باشیم؟ چرا با کار کردن زن مخالف باشیم؟ چرا زن نتواندکارهای دولتی انجام دهد؟ چرا با مسافرت کردن زن مخالفت کنیم؟ زن، چون مرد درتمام این‌ها آزاد است. زن هرگز با مرد فرقی ندارد. آری در اسلام زن باید حجاب داشته باشد، ولی لازم نیست که چادر باشد. بلکه زن می‌تواند هر لباسی را که حجابش را به وجود آورد اختیار کند. ما نمی‌توانیم و اسلام نمی‌خواهد که زن به عنوان یک شی ء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام می‌خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانی جدی و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم تا زنان فقط شیئی برای مردان و آلت هوسرانی باشند.

مصاحبه با خبرنگار فرانسوی درباره حوادث و اوضاع آینده ایران (ج۵ ص ۵۳۹) 
حجاب به معنای متداول میان ما، که اسمش حجاب اسلامی است، با آزادی مخالفتی ندارد؛ اسلام با آنچه خلاف عفت است مخالفت دارد. و ما آنان را دعوت می‌کنیم که به حجاب اسلامی روآورند. و زنان شجاع ما دیگر از بلاهایی که غرب به عنوان تمدن به سرشان آورده است به ستوه آمده‌اند و به اسلام پناهنده شده‌اند.

سخنرانی در جمع روحانیون «وظایف روحانیت – رفراندم – غربزدگی» (ج۶ ص۳۲۳) 
وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‌های اسلامی نباید زنهای لخت بیایند؛ زن‌ها بروند اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند؛ اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعی باشند، با حفظ جهات شرعی باشند. نباید در آنجا ظرف طلا و نقره – که به نص اسلام حرام است – استعمال بشود. نبایداین تزیینات فوق العاده‌ای که صرف شده است در اینجا و آنجا باز محفوظ باشد. این‌ها رابگذارید در بانک‌ها، بگذارید در [خزانه] برای ملت خرج بکنید. ملت عدالت می‌خواهد، اتاق بزرگ نمی‌خواهد. ملت وزارتخانه می‌خواهد، وزارتخانه اسلامی، نه آن وزارتخانه کاخ دادگستری، کاخ نخست وزیری، کاخ وزارت مالی، هی کاخ! کاخ مال ملت است

پیام به ملت ایران «تجلیل از مقام حضرت فاطمه« س »و جایگاه زن (صحیفه امام ج۱۲ ص۲۷۴) 
و گمان نشود که آن جنایات با اسم« آزاد زنان و آزاد مردان » بدون نقشه جهانخواران و جنایتکاران بین المللی بود. یکی از نقشه‌های آنان، کشیدن جوانان به مراکز فحشا بود که موفق شدند وکشور ما را از جوانانی که عضو فعال جامعه‌اند، تهی کردند و مغزهای آنان را از قوه تفکر، خلع.
اگر روزی باید روز زن باشد، چه روزی والا‌تر و افتخارآمیز‌تر از روز ولادت باسعادت فاطمه زهرا – سلام الله علیهاست. زنی که افتخار خاندان وحی [است] و چون خورشیدی بر تارک اسلام عزیز می‌درخشد. زنی که فضایل او همطراز فضایل بی‌‌‌نهایت پیغمبراکرم و خاندان عصمت و طهارت بود.

سخنرانی در جمع اعضای ایرانی کنفرانس نیمه دهه زن در کپنهاک« کشف حجاب »(صحیفه امام ج۱۳ ص۱۹۰) 
قضیه‌ها، شاید شما هیچ کدامتان یادتان نباشد که آن وقت چه کردند، کوچک بودید. اما من تلخی این کشف حجابی که این‌ها کردند و اسمشان را بعدا» آزاد زنان و آزاد مردان «پسر رضاخان گذاشت، من تلخی‌اش باز در ذائقه‌ام هست. شما نمی‌دانید چه کردند با این زنهای محترمه و چه کردند با همه قشر‌ها. الزام می‌کردند هم تجار را، هم کسبه جز را، هم روحانیت را، هر جا زورشان می‌رسید به اینکه مجلس بگیرید و زن‌هاتان را بیاورید درمجلس، بیاورید در مجلس عمومی، آن وقت اگر این‌ها تخلف می‌کردند، کتک دنبالش بود، حرف دنبالش بود، همه چیز‌ها و حرف‌ها بود. و این‌ها می‌خواستند زن را وسیله قراربدهند از برای اینکه سرگرمی حاصل شود برای جوان‌ها و در کارهای اساسی اصلا واردنشود. خانم‌ها وظایف اجتماعی خودشان را و وظایف دینی خودشان را عمل بکنند و عفت عمومی را حفظ بکنند و روی آن عفت عمومی کارهای اجتماعی و سیاسی را انجام بدهند، نه مثل سابق که فرض کنید این‌ها یک زنی را هم وارد می‌کردند در مجلس، اما چه زنی بود و چه کار می‌خواست بکند. حالا هم وارد شدند بعضی خانم‌ها در مجلس، این ورود غیر آن ورود است، آن یک ورودی بود، این هم یک ورود. آن‌ها مجالس داشتند، روز زن داشتند؛ روزی که برای کشف حجاب بود.

پیام به مهاجرین جنگ تحمیلی« لزوم صبر و استقامت »(صحیفه امام ج۲۱ ص۳۲۵) 
احتمالا قضیه مبارزه با حجاب زنان مسلمان در فضای آموزشی، حرکتی انحرافی برای کمرنگ کردن جلوه عظیم دفاع جهان اسلام از رسول اکرم – صلی الله علیه و آله وسلم – می‌باشد. گر چه خود این واقعه هم از دردهایی است که ملتهای اسلامی گرفتار آن شده‌اند که چگونه در دنیای به اصطلاح آزاد، الزام زنان و دختران مسلمان به رفع حجاب عین دموکراسی است و فقط ما که گفته‌ایم کسی که به پیغمبر اسلام – صلی الله علیه و آله وسلم – توهین کند و اجماع فقهای مسلمین فتوا به اعدام آن می‌دهند، خلاف آزادی است! راستی چرا دنیا در برابر کسی که اجازه ندهد تا دختران مسلمان به دلخواه خود با پوشش اسلامی در دانشگاه‌ها درس بخوانند یا تدریس کنند، ساکت نشسته است؟ جز این است که تفسیر و تاویل آزادی و استفاده از آن در اختیار کسانی است که با اساس آزادی مقدس مخالفند؟ امروز خداوند ما را مسئول کرده است، نباید غفلت نمود. امروز باجمود و سکون و سکوت باید مبارزه کرد و شور و حال حرکت انقلاب را پا برجا داشت. من باز می‌گویم همه مسئولان نظام و مردم ایران باید بدانند که غرب و شرق تا شما را ازهویت اسلامیتان – به خیال خام خودشان – بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست.

 

سخنرانی در جمع بانوان قم «زن از دیدگاه اسلام» (صحیفه امام ج۶ ص۲۹۹)

اسلام نظر خاص بر شما بانوان دارد. اسلام در وقتی که ظهور کرد در جزیره العرب، بانوان حیثیت خودشان را پیش مردان از دست داده بودند؛ اسلام آن‌ها را سربلند وسرافراز کرد، اسلام آن‌ها را با مردان مساوی کرد. عنایتی که اسلام به بانوان دارد بیشتر از عنایتی است که بر مردان دارد. مردان بر ملت‌ها حق دارند و زن‌ها حق بیشتر دارند. زنها مردان شجاع را در دامن خود بزرگ می‌کنند. قرآن کریم انسان ساز است، و زن‌ها نیزانسان ساز. وظیفه زن‌ها انسان سازی است. اگر زنهای انسان ساز از ملت‌ها گرفته بشود، ملت‌ها به شکست و انحطاط مبدل خواهند شد، شکست خواهند خورد، منحط خواهند شد. زنهاهستند که ملت‌ها را تقویت می‌کنند، شجاع می‌کنند. بانوان از صدر اسلام – در صدر اسلام -با مردان در جنگ‌ها هم شرکت داشته‌اند. مقام زن مقام والاست؛ عالیرتبه هستند. بانوان دراسلام بلندپایه هستند. ما می‌بینیم و دیدیم که زن‌ها، بانوان محترمات همدوش مردان بلکه جلو مردان در صف قتال ایستادند. بچه‌های خودشان را از دست دادند، جوانان خودشان را از دست دادند، و شجاعانه مقاومت کردند. ما می‌خواهیم زن به مقام والای انسانیت خودش باشد نه ملعبه باشد؛ نه ملعبه در دست مرد‌ها باشد، در دست اراذل باشد.

سخنرانی در جمع اقشار مختلف مردم شهرستان‌ها و بانوان (صحیفه امام ج۷ ص۳۴۱)

زنان در عصر ما ثابت کردند که در مجاهده همدوش مردان بلکه مقدّم بر آنانند. زنان ایران، هم مجاهدات انسانی عظیم کرده اند و هم مجاهدات مالی. این طبقۀ محترم زن‌ها که در جنوب تهران و در شهر قم و در سایر شهر‌ها هستند، همین خانمهای محجبه، همین‌ها که مظهر عفاف هستند، در نهضت پیشقدم بودند و در ایثار مال هم پیشقدم. ایثار کردند جواهرات و طلاهایی که دارند، برای مستضعفین، عمده در این امور آن قصد پاک است. خداوند چند آیه برای چند قرص نان که حضرت امیر ـ سلام اللّه علیه ـ و عائله اش صدقه دادند،… چند آیه نازل فرمود. این آیات برای قرص نان نیست، این آیات برای اخلاص، برای آنکه برای خدا بود. ارزش اعمال به معنویات اعمال است. خواهرهای ما که در عصر نهضت شرکت داشتند ارزش اعمال آن‌ها بیشتر بود از ارزش اعمال مرد‌ها، آن‌ها با پرده های عفاف بیرون آمدند و با پردۀ عفاف با مردان هم صدا شدند و پیروزی را تحصیل کردند و حالا هم با قصد خالص آنچه که در ایام عمر تهیه کردند برای مستمندان دادند. این ارزش دارد، متمکنین اگر میلیون‌ها بدهند، به قدر ارزش این نیست.

مصاحبه با اوریانا فالاچی ( صحیفه امام ج۱۰ ص۹۱)

شما چه حقی دارید که اختیار را از دستشان بگیرید؟ ما اعلام می‌ کنیم به زن‌ها که هر کس چادر می‌ خواهد یا هر کس پوشش اسلامی، بیاید بیرون. از ۳۵ میلیون جمعیت ما ۳۳ میلیونش بیرون می‌ آید. شما چه حقی دارید که جلو این‌ها را بگیرید؟ این چه دیکتاتوری است که شما نسبت به زن‌ها دارید؟ و ثانیاً اینکه ما یک پوشش خاصی را نمی‌ گوییم. برای حدود زنهایی که به سن و سال شما رسیده اند هیچ چیزی نیست. ما زنهای جوانی که وقتی ایشان آرایش می‌ کنند و می‌ آیند، یک فوج را دنبال خودشان می‌ کشند، این‌ها را داریم جلوشان را می‌ گیریم. شما هم دلتان نسوزد. من دیگر بلند شوم. شما هم دلتان نسوزد.

سخنرانی در جمع علمای قم ( صحیفه امام ج۱۲ ص۳۷۴)

قیام برای نفع شخصی است که الآن هم چند نفر کودک خیابانگرد را در تمام کشور بر اموال و نفوس و اعراض مسلمانان حکومت داده. قیام برای نفس اماره است که مدارس علم و دانش را تسلیم مشتی کودک ساده کرده و مراکز علم قرآن را مرکز فحشا کرده. قیام برای خود است که موقوفات مدارس و محافل دینی را به رایگان تسلیم مشتی هرزه گرد بیشرف کرده و نَفَس از هیچ کس درنمی آید. قیام برای نفس است که چادر عفت رااز سر زنهای عفیف مسلمان برداشت و الآن هم این امر خلاف دین وقانون درمملکت جاری است و کسی بر علیه آن سخنی نمی‌ گوید. قیام برای نفعهای شخصی است که روزنامه ‌ها که کالای پخش فساد اخلاق است، امروز هم‌‌ همان نقشه ‌ها را که از مغز خشک رضاخان بیشرف تراوش کرده، تعقیب می‌ کنند و در میان توده پخش می‌ کنند. قیام برای خود است که مجال به بعضی از این وکلای قاچاق داده که در پارلمان بر علیه دین و روحانیت هرچه می‌ خواهد بگوید و کسی نفس نکشد.

سخنرانی در جمع بانوان اعضای مکتبهای اسلامی قم و مسجد جامع نارمک (صحیفه امام ج۱۸ ص ۴۰۳)

در زمان محمدرضا آن عصر و آن وضع تبدیل شد به یک وضع دیگری که عمق جنایت زیاد‌تر بوده از زمان او. او با قلدری و فشار و زدن و گرفتن و چادر پاره کردن و دست به گیسهای زن‌ها گرفتن و کشاندن و این‌ها گذراند، و این اساساً بر خلاف عفت زن‌ها قیام کرد. یعنی بر خلاف همه چیز ایران، یکیش هم زنهای ایران بودند که این‌ها با یک وضع خاصی و با یک توطئۀ خاصی این‌ها را می‌ خواستند که به فساد بکشند و عفت را از جامعه ما بر دارند. و بحمداللّه بانوان ایران مقاومت کردند و جز یک دسته ای که جزء دار و دستۀ خود آن‌ها بودند و غربزده بودند و با رژیم او مناسب بودند، سایر خواهرهامقاومت کردند. بنابراین، اسلام که در ایران زنده شد، آن خدمتی را که به بانوان کرده است و خواهد کرد ارزشش به اندازه ای است که نمی‌ توانیم ما توصیف کنیم. اگر نبود این انقلاب و نبود این تغییر و تحولی که در ایران واقع شده بود، بعد از چند سال دیگر اثری از اخلاق اسلامی در ایران نبود.

سخنرانی در جمع روحانیون و اقشار مردم ۱۳۵۶/۱۱/۲۹(صحیفه امام ج ۱۳، ص ۱۶۵)

و این مردک می‌ گوید آزادید لکن ـ باید حتماً ـ آزادید اما باید حتماً بدون چادر و بدون روسری توی مدارس بروید! این آزادی است؟! اصلاً یک بساطی است در ایران؛ من نمی‌ فهمم چه جور است. یک چیزی است، یک معجونی است این. دولت ایران و شاه ایران یک معجونی است که معلوم نیست چه جور [است]: «شتر گاو پلنگ»! یک چیزی است؛ «شیر، گاو، پلنگ». یک بساطی است در ایران. من نمی‌ دانم چه قضیه ای است این گرفتاریهای ما.

سخنرانی در جمع بانوان جامعة الزهراء، دانشگاه الزهراء، بسیج، سپاه پاسداران ـ مکتب بانوان گرگان ـ بانوان برنامۀ رادیویی «خانواده و خبر» صدا و سیما و اقشار مختلف مردم (بانوان) ۱۱/۱۲/۱۳۶۴

شما باید اقتدا به او بکنید تا پذیرفته باشید که این روز، روز زن است؛ یعنی، روز تولد این حضرت روز زن است. زهد و تقوا و همۀ چیزهایی که داشته است و عفافی که او داشته است و همه چیز، شما باید اگر پذیرا شدید، آن‌ها را تبعیت کنید و اگر تبعیت نکردید، بدانید که شما داخل در روز زن نیستید، هر کس نپذیرفت، این در روز زن واردنشده است و در این شرافت وارد نشده است.

سخنرانی در جمع بانوان عضو جهاد دانشگاهی تهران (صحیفه امام ج۶ ص۱۸۵)

به موجب عواطفی که بانوان دارند، آن‌ها برای جبهه ‌ها کارهای بسیار مفید انجام داده اند و انجام می‌ دهند و از همه مهم‌تر اینکه بانوان بعد از انقلاب با تمام کوشش و حفظ عفت و حفظ جهات اسلامی همقدم، بلکه پیشقدم در امور کشور بوده اند و برخلاف آنچه که در رژیم سابق با برنامه ریزی از طرف چپاولگران جهان می‌ خواستند به سر بانوان ما بیاورند و فاجعه ‌ها را چند برابر کنند و بحمداللّه ، موفق نشدند. لکن بانوان محترم ایران ثابت کردند که دستخوش این طور توطئه ‌ها نشده اند و نمی‌ شوند و ثابت کردند که در دژ محکم عفت و عصمت هستند و جوانان صحیح و نیرومند و دختران عفیف و متعهد به این کشور تسلیم خواهند کرد و هیچ‌گاه در آن راههایی که قدرتهای بزرگ برای تباه کردن این کشور پیش پای آن‌ها گذاشته بود، نخواهند رفت.

 

سخنرانی در جمع بانوان کرمانشاه و دزفول۱۳۵۸/۱/۱۷ (صحیفه امام ج ۵ ص۲۵۴)

شما‌ها مردان و زنانِ شیر در ایران تربیت می‌ کنید. دامن شما دامن عصمت و عفت و عظمت است. شما‌ها موظف هستید که اولاد خودتان را خوب تربیت کنید؛ اسلامی تربیت کنید، انسانی تربیت کنید، مجاهد تربیت کنید. ما با مجاهدۀ شما و همۀ طبقات، این نهضت را تا اینجا پیش بردیم و «جمهوری اسلامی» را اعلام کردیم. و از این به بعد باز احتیاج به شما داریم.

مصاحبه با خبرنگار رادیو-تلویزیون لوکزامبورگ۱۳۵۷/۱۰/۲۰( صحیفه امام ج۴ ص۲۶۳)

دولت اسلامی قهقراگرا نیست و با همۀ مظاهر تمدن موافق است مگر آنچه که به آسایش ملت لطمه وارد آورد و با عفت عمومی ملت منافات داشته باشد. اسلام با آزادی زن نه تنها موافق است بلکه خود پایه گذار آزادی زن در تمام ابعاد وجودی زن است.

مصاحبه با خبرنگار ژاپنی ۱۳۵۸/۹/۵ ( صحیفه امام ج۱۱ ص۱۵۹)

ملت ما طرفدار آزادی است. طرفدار همه جور آزادی است. ولکن طرفدار توطئه نیست. طرفدار تباهی نیست. زنهایی که تظاهر کرده اند همان زنهایی بودند که از تتمۀ آن مسائل بودند. آنهایی بودند که شاه آنها را به عنوان «آزاد زنان» به میدان آورده بود و آنها را به تباهی کشیده بود. آنها هم چون از این وضعی که آن تباهیها آن آزادیهایی که آنها می خواستند، می خواستند که با جوانها آزاد باشند که هر کاری می خواهند بکنند و می خواستند با تباهیها هماغوش باشند. می خواستند کارهای برخلاف عفت بکنند. و می دیدند که اسلام با کارهای خلاف عفت، با کارهایی که مملکت را به تباهی می کشد و ملت را به عقب می راند موافق نیست. آنها بودند که آمدند در خیابانها و با آن صورتهایی که مردم دیدند تظاهر کردند. و الاّ جلوی آزادی هرگز گرفته نشده است و نمی شود و مردم آزادند. الاّ آنجایی که بخواهند تباهی بکنند و بخواهند ملت را به عقب برانند.

مصاحبه با خبرنگار فرانسوی ۱۳۵۷/۱۱/۷( صحیفه امام ج ۱۰ ص۱۰۴)

حجاب به معنای متداول میان ما، که اسمش حجاب اسلامی است، با آزادی مخالفتی ندارد؛ اسلام با آنچه خلاف عفت است مخالفت دارد. و ما آنان را دعوت می کنیم که به حجاب اسلامی روآورند. و زنان شجاع ما دیگر از بلاهایی که غرب به عنوان تمدن به سرشان آورده است به ستوه آمده اند و به اسلام پناهنده شده اند.

سخنرانی در جمع دانشجویان وایرانیان مقیم خارج ۱۳۵۷/۱۰/۱ ( صحیفه امام ج۴ ص۲۶۲)

در اسلام، تمام آثار تجدد و تمدن در اسلام مجاز است مگر آنهایی که فساد اخلاق بیاورند، فساد عفت بیاورند. اسلام آن چیزهایی را که مخالف با مصالح ملت بوده است، آنها را نفی کرده. آنهایی که موافق با مصالح ملت است، آنها را اثبات کرده است. ما الآن این مظاهر تمدنی که در جاهای دیگر ـ در ممالک پیشرفته ـ از آنها استفاده های صحیح می شود، وقتی که آمده است در مملکت ما یا مملکتهای شبیه به مملکت ما، استفاده هایی که از اینها می شود استفاده های فاسد می شود؛ مثلاً سینما. ممکن است که کسی در سینما نمایشهایی که می دهد نمایشهای اخلاقی باشد، نمایشهای آموزنده باشد، که این را هیچ کس منع نکرده؛ و اما سینمایی که برای فساد اخلاق جوانهای ماست، و اگر چند روز جوانهای ما در این سینماهایی که در این عصرْ متعارَف بود و در زمان شاه متعارف است، اگر چند وقت یک جوان برود در آنجا فاسد بیرون می آید، دیگر به درد نمی خورد…

سخنرانی در جمع گوهرالشریعه و خواهران و بانوان جامعة الزهراء قم، دانشگاه الزهرای تهران، جمعیتزنان مسلمان، انجمنهای اسلامی بیمارستانها و کارخانجات و معلمان و محصلان مدرسه شهید مطهری(صحیفه امام ج۱۹ ص۱۸۳)

و من امیدوارم که دستگاهها با شما کمک کنند و آن چیزی که احتیاج به آن دارید در هر امری از امور و در فرهنگتان و در تعلیم و تعلمتان وسیله را برای شما به طور شایسته فراهم کنند. و امیدواریم که شما در همه چیز موفق و مؤیّد باشید، و همان طوری که بانوان ایران جانشان را، جوانانشان را، وقتشان را وقف اسلام کردند و اسلام را به اینجا رساندند. و امیدواریم که از این به بعد هم از این بالاتر بشود، و مطمئن باشید که تا شماها در صحنه هستید و شماها متعهد به اسلام هستید و جوان می دهید و جوان تربیت می کنید، این اسلام به پیش برود، و ان شاءاللّه با خوبی و خوشی و قطع دست اعدای دین از این کشور و همۀ کشورهای اسلامی. و من امیدوارم که خانمهای مسلمین در هر جا هستند اقتدا کنند به شما عزیزان که کوشش دارید برای اینکه ارزش زن را هر چه بیشتر بالا ببرید، و آن ظلمی که به شما در آن زمان شد، با کوشش خودتان از او جبران کنید. خداوند همۀ شما را توفیق بدهد، و ما و شما را برای اسلام و برای خدمت اسلام موفق کند، و دین و دنیای شما را حفظ کند. و البته باید توجه داشته باشید که حجابی که اسلام قرار داده است، برای حفظ آن ارزشهای شماست. هرچه را که خدا دستور فرموده است ـ چه برای زن و چه برای مرد ـ برای این است که، آن ارزشهای واقعی که اینها دارند و ممکن است به واسطۀ وسوسه های شیطانی یا دستهای فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال می شدند اینها، این ارزشها زنده بشود. و خداوند به همۀ ما توفیق بدهد که خدمت کنیم به این ملت و اسلام.

بیانیه نسبت به اختلاط در  نواحی ساحلی( صحیفه امام ج ۸، ص: ۳۳۹ )

براى اینکه اسلام جلوى شهوات را مى گیرد؛ اسلام نمى گذارد که بروند توى این دریاها شنا کنند. پوستشان را مى کند! …که بعد از اینکه مى رفتند زن و مرد در دریا، زنها همان طور و همان طور مى آمدند توى شهر! مردم هم جرأت نمى کردند حرف بزنند. امروز اگر یک همچو چیزى بشود، اینها را ما خواهیم تکلیفشان را معین کرد. و دولت هم معین کرد.

البته دولت [به ] طورى که وزیر کشور گفتند، گفتند ما جلویش را گرفتیم. اگر نگیرند، مردم مى گیرند. مگر مازندرانیها مى گذارند یا رشتیها مى گذارند که باز کنار دریاشان مثل آن وقت باشد؟ مگر بندر پهلوى ها (بندر انزلى) مرده اند که زن و مرد با هم در یک دریا بروند و مشغول عیش و عشرت بشوند! مگر مى گذارند اینها را؟ تمدنهاى اینها این است.

آزادى که آنها مى خواهند همین. این جور آزادى! بروند قمار بکنند و با هم بشوند و با هم [سرگرم عیش و نوش ] بشوند آزادى در حدود قانون است. اسلام از فسادها جلو گرفته. و همه آزادیها را که مادون فساد باشد داده. آنى که جلو گرفته فسادهاست که جلویش را گرفته است. و ما تا زنده هستیم نمى گذاریم این آزادیهایى که آنها مى خواهند، تا آن اندازه اى که مى توانیم، آن آزادیها تحقق پیدا کند.

یک خاطره ( صحیفه امام ج ۶ ص۳۲۹):

امام خمینی (ره) چادر را حجاب برتر می دانستند و در خاطره یکی از همراهان امام راحل در «نوفل لوشاتو » می‌خوانیم:

در مورد حجاب هم وقتی از فرانسه آمدم، هنوز با مانتو و شلوار و مقنعه بودم. یک بار در مهران، پایم صدمه دید و من با عصا و با همان مانتو و شلوار خدمت امام رفتم تا گزارش بدهم.

امام فرمودند: اگر چادر ندارید، بگویم احمد برایتان بخرد.

عرض کردم: نه حاج آقا! چون به کوه می‌رفتم و اسلحه روی دوشم بود و فشنگ به کمرم و قمقمه به پهلویم و گاهی هم باید سه‌پایه تیربار را روی دوش می‌گرفتم، چادر سرکردن برایم دشوار بود. فرمودند: چادر برای زن بهتر است. من از آن روز چادر سر کردم!

منبع : خط امام


تعداد بازدید از این مطلب: 785
موضوعات مرتبط: امام خمینی (ره) , حجاب و عفاف , ,
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبگاه خود خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبگاه در خبرنامه وبگاه عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



درج تصاویر ثابت در گوشه های صفحه